درس تکنولوژی ارتباطی

درسی و آموزشی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

گزارشی از شرح درس جلسه هشتم

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۲۰ ب.ظ
بسمه تعالی
کلاس طبق روال سر ساعت 8 شروع شد و جابر جان در مورد dropbox  توضیحی بسیار مفید دادن.دراپ‌باکس  یک ارائه‌کنندهٔ خدمات میزبانی پرونده در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگام سازی پرونده‌ها روی چند رایانهٔ مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. دراپ‌باکس در سال ۲۰۰۷ توسط درو هوستون و آرش فردوسی، فارغ‌التحصیلان ام‌آی‌تی ایجاد گردید.

رابط گرافیکی دراپ باکس به طور باورنکردنی تأثیرگذار است، آنچنانکه سبب می‌شود این اپلیکیشن به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب شود. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی وسیله آندرویدی یاios تان نصب می‌کنید، شما فوراً می‌توانید فایل‌هایتان را  آپلود کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن فایل‌هایتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید یا اینکه یک فایل عمومی برای هر نوع کاربری طراحی نمایید.

 

در حال حاضر پس از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود؛ ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف  ۱۶ گیگابایت) دریافت نمود.

 

کاربرد دراپ باکس گستره وسیعی مثل پشتیبان گیری از فایل‌های حیاتی تا اشتراک گذاری سایر فایل‌ها را در بر می‌گیرد.

بعد از آن در مورد tum bir صحبت شد. تام بیرچهارمین یا پنجمین شبکه مورد استفاده است و در سال 2011 ماهانه 12م بازدید داشته باشید. این برنامه وبلاگ و دیگر شبکه هارا هم تلفیق کنید. در این برنامه میتوانیم وبلاگ های مختلف را فالو کنیم و امکان ریپلای هم است،دارای سرویس مسیج هم است ومیتوانید سوالات را هم بپرسید.در این برنامه همه چیز مانند متن عکس و ویدیو را میتوانید بگذارید از امکان های دیگر آن هشتگ گذاشتن وامکان زمان بندی پست ها هم وجود دارد با رفتن به گزینه add to gueue

و در آخر هم آقای مزینی در مورد prezi صحبت کردنند پرزی یک برنامه مانند پاور پینت هست اما با کارایی های وسیع تر و جذاب تر برای مخاطبین که اطلاعات به صورت یک پارچه و با هر فرمتی را می توان در یک صفحه داشته باشیم.

     

۹۶/۰۲/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد حسین منیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی